Skip to main content

Els compositors Enrique Hernandis Martínez i Frank J. Cogollos han sigut els guanyadors del primer concurs organitzat per Junta Central Fallera per a triar els pasdobles oficials de les màximes representants de la festa de 2027.

Enrique Hernandis posarà música a la Fallera Major de València, mentres que Frank J. Cogollos crearà la peça dedicada a la Fallera Major Infantil.

Un total de 12 candidatures han participat en esta primera edició del certamen, que premiarà a cada un dels autors amb 1.000 euros. La iniciativa busca donar suport a la creació musical valenciana i sorgix del I Simposi Música i Falles, celebrat el mes de març passat dins del projecte València Music City.

El president de JCF i regidor de Falles, Santiago Ballester, ha destacat la importància del concurs: “Les Falles no s’entenen sense la música. Amb esta iniciativa volem reconéixer el talent dels nostres compositors i generar noves oportunitats per a la creació musical vinculada a la festa”.