Un any més la Cavalcada del Ninot ompli València d’humor i sàtira. Infantils i majors de 10 comissions de València es concentraven en la Glorieta la vesprada del dissabte per a participar en la tradicional Cavalcada del Ninot, que obri pas al mes de les falles. Amb humor, crítica i imaginació totes les comissions van mostrar les seues apostes durant el recorregut que finalitzaria en la Plaça de l’Ajuntament.
Després de la Guàrdia Real muntada a cavall i el grup de l’Escola de tabal i dolçaina de Junta Central Fallera, arribaven les Falleres Majors de València, Daniela Gómez dels Àngels i Rocío Gil *Uncio, al costat de les seues Corts d’Honor eren les encarregades d’obrir la desfilada muntades en les primeres carrosses que arribarien a la tribuna central. Al costat d’elles, les Falleres Majors de les diferents comissiones participants que també arribaven a la plaça en carrossa per a gaudir de l’espectacle que havien preparat les seues falles.
L’ordre de desfilada d’aquesta edició va ser el següent:
Falla Quart-Palomar con el lema “A menjar!”
Falla Humanista Mariner-Manuel Simó con le lema “Com hem canviat en 50 anys”
Falla Santiago Rusiñol-Conde Lumiares con el lema “La Enquesta”
Falla Duque de Gaeta-Puebla de Farnals con el lema “Juego de Manos”
Falla Dr. Gil y Morte-Dr. Vila Barberá con el lema “Tot és un truc”
Falla Albacete-Marvá con el lema “Som Meninfots, y tú lo sabes”
Falla Quart Extramuros-Velázquez con el lema “Poderoso Caballera es Don Dinero”
Falla Archiduque Carlos-Chiva con el lema “Pirates”
Falla Alberique-Heroe Romeu con el lema “T’has llevat ja les cadenes?”
Falla García Lorca-Oltá con el lema “València Capital… Una Fira Ambulant”
El esfuerzo realizado en las diferentes comisiones participantes quedó más que demostrado durante el desfile en decorados, vestuario, ingenio, carrozas, escenografía, cartelería… lo que hace ver que las fallas son una fiesta que defiende la cultura y el arte en clave de humor.
Como ya viene siendo tradición en las últimas ediciones, el desfile concluía con la llegada a la Plaza del Ayuntamiento de la primera góndola con una de las piezas centrales de la falla que Latorre y Sanz. La cabeza del oso entraba acompañada por más de 200 falleros voluntarios que bailaban al ritmo de la música para hacer una espectacular entrada en la plaza con máscaras diseñadas por el artista Okuda San Miguel réplicas de la cabeza principal.
La gran vencedora de la tarde fue la falla Duque de Gaeta-Puebla de Farnals que ganó primer premio de comparsa, crítica y figura y cuarto de vestuario.
Fotos: Armando Romero
[widgetkit id=”1856″ name=”20180303CabalgatadelNinot”]