El Saló de Cristall de l’Ajuntament de la nostra ciutat acollia esta vesprada, a les 19:00h, el començament del Ple Extraordinari dels membres de la Junta Central Fallera i Jurats de les candidates a Falleres Majors de València 2026.
Allí, al costat del president de Junta Central Fallera i regidor de Falles, Santiago Ballester, i a presidents i membres de JCF, l’alcaldessa de la nostra ciutat, María José Catalá, ha rebut de mà dels dos jurats els sobres amb els noms de les que, minuts després, s’han convertit en les nostres noves màximes representants.
A continuació, tots s’han dirigit a l’hemicicle per a, ja sí, revelar el secret més ben guardat.
Amb el permís de l’Assemblea de presidents i presidentes de falla ha tingut lloc la lectura de les actes corresponents. L’alcaldessa de València ha despenjat el telèfon per a comunicar a Marta Mercader, de la comissió Alberic-Heroi Romeu, que era la Fallera Major Infantil de València de les Falles 2026. A l’altre costat del telèfon hem pogut escoltar a Marta, molt il·lusionada i agraïda per haver sigut triada com a màxima representant del món faller infantil.
Pocs minuts després, coneixíem l’altre nom més esperat de la vesprada, el de Carmen Prades de la falla Convent de Jerusalem-Matemàtic Marzal, que tampoc ha pogut ocultar la seua emoció en conéixer que és la nova Fallera Major de València.
Després de realitzar les dos telefonades s’ha donat per conclòs este Ple i Assemblea Extraordinària i les celebracions han continuat als casals de les noves Falleres Majors de València.
Fotografies: Fotofilmax (JCF)