La Fallera Major de València, Berta Peiró García, junt amb la seua Cort d’Honor, ha recorregut algunes de les falles més destacades d’enguany, visitant els primers premis de les Falles 2025 i participant en un acte commemoratiu d’una de les comissions més antigues de la ciutat.
Tot i la pluja, la Fallera Major de València i la seua Cort d’Honor han volgut compartir l’alegria amb les falles que han aconseguit els màxims guardons en esta edició de la festa.
En Secció Especial han visitat la falla Convent Jerusalem – Matemàtic Marzal, guanyadora del Primer Premi de Secció Especial amb una espectacular falla que ha captivat a jurat i públic. En Primera A, han recorregut la falla Espartero – Gran Via-Ramón y Cajal, que ha aconseguit el màxim reconeixement en la seua categoria pel seu treball artístic i creatiu.
En una jornada marcada per la tradició i el reconeixement, la Fallera Major de València també ha visitat la falla Calabazas-En Gall, que enguany celebra el seu 175 aniversari. L’acte ha comptat amb la descoberta d’una placa commemorativa en honor a la trajectòria de la comissió, fundada en 1849 i amb un total de 113 falles plantades a la ciutat.
Este esdeveniment ha servit per a recordar la història de la comissió i el seu compromís amb la cultura i la festa fallera, posant en valor la seua contribució al patrimoni de les Falles de València.
Enhorabona a totes les comissions per estos importants reconeixements que engrandeixen la nostra festa!
Fotografies: Fotofilmax (JCF)